FAQ | Szukaj | Poczta
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja | Zaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy diesel 1,6 litra i-DTEC
Autor Wiadomość
MadU 
Klubowicz


Auto: JDM EG3 -> EM2
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2007
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: Sob 01 Gru, 2012 03:30   Nowy diesel 1,6 litra i-DTEC

Traktorek od Hondy



Nowy diesel 1,6 litra i-DTEC to pierwsza w Europie jednostka napędowa z opracowanej przez Hondę serii "Earth Dreams Technology". Silnik o mocy 120 KM i momencie obrotowym 300 Nm (przy 2000 obr./min.) trafi pod maskę modelu Civic na początku 2013 roku. Jednostka emituje zaledwie 94 gramy CO2 na kilometr oferując niskie zużycie paliwa - średnio 3,6 l/100 km.

Silnik 1,6 litra i-DTEC został zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, aby sprostać rosnącym potrzebom klientów szukających "czystych" jednostek wysokoprężnych. Nowy diesel - produkowany w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM), wyłącznie z przeznaczeniem na rynki Starego Kontynentu - będzie ważnym ogniwem europejskiej strategii sprzedaży Hondy. Dlatego firma uruchomiła w HUM dedykowaną linię produkcyjną, na której można wytworzyć do 500 sztuk jednostek dziennie. Oznacza to, iż w cyklu dwuzmianowym, co 138 sekund powstaje jeden gotowy silnik.

Kluczem do sukcesu nowego silnika jest jego niska waga. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się zredukować masę całkowitą o 47 kilogramów w stosunku do jednostki 2,2 l i-DTEC, co czyni nowego diesla Hondy najlżejszą jednostką w klasie.

Turbosprężarka Garrett czwartej generacji zastosowana w silniku 1,6 l i-DTEC została wyposażona w kierownice spalin o zmiennej geometrii, natomiast jej prędkość obrotowa jest precyzyjnie nadzorowana przez pokładowy system elektroniczny. Minimalizuje to efekt "turbodziury" i zapewnia optymalne połączenie wysokiej siły napędowej przy niskich i średnich obrotach oraz wysokiej dynamiki przy wysokich obrotach. Turbosprężarka działa przy maksymalnym ciśnieniu doładowania wynoszącym 1,5 bara.
_________________
 
 
 
wadel 


Auto: Nudne Audi
Dołączył: 30 Lip 2007
Skąd: ... a Stund
Wysłany: Sob 01 Gru, 2012 09:50   

Mam wrażenie że Honda znów zaczyna być awangarda.
Szkoda tylko ze o ilości emitowanego Co2 mowa.
_________________
200KM 280Nm
Cyt. "Najlepiej kup sobie Impreze gotową w salonie
jak reszta japiszonów i koszulke z krokodylem ... "
 
 
 
Qrak
Klubowicz


Auto: EG3 -> CG9 -> tbc
Wiek: 38
Dołączył: 17 Sty 2007
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 01 Gru, 2012 10:50   

Trochę o tym silniku dla konkretnych modeli napisałem wcześniej w LINK.
Ogólnie fajna opcja jak ktoś diesle :)
 
 
 
K@ROL 
Klubowicz


Auto: EP4, EJ9
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2007
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 01 Gru, 2012 10:53   

moze swapa u mnie zrobie :P
_________________



 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Dodaj do: Wypowiedź dla Facebook   Wypowiedź dla Google     Wypowiedź dla GG   Wypowiedź dla YahooMyWeb
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
HTB :: Honda Team Bydgoszcz
2007-2018
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9